-->
Strona główna | Mapa serwisu | English version  
Ryszard Kusz
Strona domowa
Stronka jest moją wizją rzeczywistości ukrytej przed ludźmi, robiona przy małej wiedzy warsztatu webmastera
O sprawach tu poruszanych nie dowiesz się w oficjalnych mediach

”i poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli” - [Jan 8, 32]
Samochód bez silnika
Nauka i technika > Ciekawostki i nowinki techniczne > Samochód bez silnika

Lancer Evolution MIEV - w miejsce silnika włóż bagaże

 
Zdziwiłby się zapewne niejeden mechanik samochodowy, gdybyśmy dali mu okazję zajrzeć pod maskę naszego nowego Lancera Evolution MIEV. Pustka, którą by ujrzał uderzyłaby bowiem niejednego śmiertelnika.
   
   Coraz bardziej dający o sobie znać światowy kryzys paliwowy ma bardzo duży wpływ na postęp motoryzacyjny i rozwój nowoczesnych technologii.
   
   W przyszłym miesiącu na 39-tych targach motoryzacyjnych w Tokio, Mitsubishi Motors zaprezentuje nowoczesny sposób napędzenia auta - czterema silnikami umieszczonymi w samych kołach pojazdu. Każdy z nich wytwarza 50kW mocy przy momencie obrotowym 518 Nm i może być wymieniony na silniejszy o mocy 200kW.
   Niezależność pracy każdego z kół otwiera szerokie możliwości dla nowoczesnych technologii usprawniających prowadzenie auta.
   
   System MIEV daje pojazdom elektrycznym następnej generacji dostęp do najnowszej technologii, nad którą Mitsubishi pracowało od wielu lat.
   Połączenie technologii przyjaznej dla środowiska i sportowego charakteru pojazdu, jakim jest Lancer Evolution MIEV, jest jednym z najlepszych rozwiązań dla amatorów szybkich samochodów.
   
   Silniki zasilane akumulatorami litowo-jonowymi umieszczone są blisko podłogi auta, w centralnym punkcie pojazdu. Rozpędzają Lancera Evolution do 100 km/h w mniej niż 8 sekund. Maksymalną prędkośc jaką osiągnęło auto było 180km/h.
   
   Technologia przeszłości
   
   Niestety - zastosowana w silniku technologia nie do końca odpowiada postępowi technicznemu, jaki osiągnięto już kilkadziesiąt lat temu.
   Nie znana szerzej technologia napędzania aut, która do dzisiejszego dnia leży w opieczętowanych szufladach, zakłada maksymalne wykorzystywanie wytworzonej energii, nie zaś jej stratę na klockach hamulcowych.
   Zastosowanie nowoczesnych magnesów, o wiele silniejszych niż neodymowe, daje bowiem możliwość hamowania z wytwarzaniem prądu - rozpędzone auto dysponuje bowiem pewną energią, którą można zmagazynować na późniejsze potrzeby. Wycieranie klocków nie ma najmniejszego sensu
 
http://hotnews.pl/arttechnika-222.html
Dodaj wpis do księgi gości

Pokaż wpisy
Kontakt: ryszard.k@poczta.itl.pl